Ledarskap

Vi hjälper chefer, blivande chefer och ledare att utvecklas med utgångspunkt i vetenskap, beprövad erfarenhet och ett praktiknära förhållningssätt. Vi främjar självinsikt, reflektion och förmåga att påverka och skapa värde. Vår pedagogik kombinerar verksamhetsnära innehåll, akademisk förankring och inspirerande, upplevelsebaserat lärande.

Utgångspunkter för ledarskapsutveckling

Att utveckla chefer och ledare handlar om att synliggöra individens drivkrafter och hur dessa påverkar beteendet. Samtidigt formas ledarskap av personen, situationen och uppdraget – det som fungerar i ett sammanhang behöver med andra ord inte fungera i ett annat. Genom reflektion, feedback och självkännedom stärks den personliga utvecklingen, samtidigt som förståelse för organisationskultur, verksamhetens logik och ett breddat perspektiv på organisering bidrar till strategiskt tänkande, kloka beslut och balans mellan förändring och stabilitet.

Vår pedagogik bygger på tre delar

Verksamhetsnära

Vi utgår från kundens verklighet och deltagarnas arbetsmiljö. Teorier och verktyg ska vara relevanta och kopplade till individens och organisationens behov.

Akademisk förankring

Inspirerande pedagogik

Vi använder varierade metoder med fokus på erfarenhetsutbyte, praktikfall och upplevelsebaserat lärande – i kombination med anpassade inspel i form av verktyg, teorier och modeller.

Exempel på uppdragsgivare:

Arbetsförmedlingen, FAR, Försvarets materielverk, Jönköping University, Karolinska institutet, Kriminalvården, Luleå tekniska universitet, Läkemedelsverket, Marie Cederschiöld högskola, Myndighetens för samhällskydd och beredskap, Post- och telestyrelsen, Regeringskansliet, Region Västmanland, Riksdagsförvaltningen, Riksgälden, Riksrevisionen, SCA, Skolverket, Stockholms universitet, Trafikverket, Tullverket, Uppsala universitet, länsstyrelser, kommuner

Olof Karnell
Charlotte Winberg

To top